Κυριακή, 10 Οκτωβρίου 2010

Τα McDonald's και οι Επιπτώσεις τους

Τελικά πόσο κακό είναι το φαγητό στα McDonald's;
Μία διαφήμιση που κατάφερε μέσα σε λίγες μόνο ημέρες, να έχει πάνω από ένα εκατομμύριο προβολές στο YouTube.



Ο σκηνοθέτης Morgan Spurlock προσπάθησε να το ανακαλύψει αυτό το 2004 στο ντοκιμαντέρ του Super Size Me, ένα πείραμα στο οποίο συμμετείχε ο ίδιος βάζοντας σε κίνδυνο την ίδια την υγεία του।

Για 30 ημέρες, ο Spurlock έτρωγε μόνο φαγητό από τα McDonald’s। Όλοι όσοι συμμετείχαν στην ταινία, συμπεριλαμβανομένων και των ιατρών του Spurlock, σοκαρίστηκαν από τη μεγάλη επιδείνωση της υγείας του, μέσα σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα।
Πριν από τις 30 ημέρες όταν ξεκίνησε, είχαν προβλέψει ποιες αλλαγές περίμεναν να δουν στο βάρος του, στα επίπεδα της χοληστερόλης, των ηπατικών ενζύμων και σε άλλους δείκτες, αλλά όλοι είχαν υποτιμήσει πόσο πολύ θα κινδύνευε η υγεία του।
Αποδείχθηκε ότι μέσα σε 30 ημέρες, ο τότε 32 χρονών άντρας πήρες 11 κιλά, τα επίπεδα χοληστερόλης του ανέβηκαν επικίνδυνα όπως και η συσσώρευση λίπους στο συκώτι του, και ένιωσε ζαλάδες, κατάθλιψη, ταχυπαλμίες και σεξουαλική δυσλειτουργία।

Ορισμένοι είπαν ότι ο Spurlock ήταν ανόητος που διατρεφόταν με αυτόν τον τρόπο, και είναι αλήθεια ότι προκάλεσε σημαντική ζημιά μέσα σε αυτές τις 30 ημέρες.
Αλλά όλο αυτό που πέρασε μόνος του, με το να τρώει αποκλειστικά για ένα μήνα από τα McDonald’s, ήταν αξιοθαύμαστο, γιατί είχε σκοπό να ενημερώσει εκατομμύρια ανθρώπους για τον πραγματικά μεγάλο κίνδυνο που διατρέχει η υγεία τους από την μεγάλη κατανάλωση fast food.

Το Super Size Me, χτύπησε καμπανάκι σε πολλούς ανθρώπους, έγινε ένα από τα πιο επιτυχημένα ντοκιμαντέρ όλων των εποχών και ήταν υποψήφιο για το Όσκαρ Καλύτερου Ντοκιμαντέρ. Αλλά το πιο σημαντικό, άλλαξε τις διατροφικές συνήθειες εκατομμυρίων ανθρώπων.

Τώρα, μια ομάδα ιατρών και άλλων επαγγελματιών υγείας δημιούργησαν ένα διαφημιστικό σποτ 39 δευτερολέπτων, αφήνοντας ιστορία στο χώρο της διαφήμισης.
Η Επιτροπή Ιατρών για την Υπεύθυνη Ιατρική (PCRM), μία ομάδα ιατρών που εδρεύει στην Ουάσιγκτον με τη νέα της διαφήμιση ΄΄Consequences΄΄, χτυπά το μενού της McDonald’s.

Η προκλητική αυτή διαφήμιση κατάφερε μέσα σε λίγες μέρες, να έχει πάνω από ένα εκατομμύριο προβολές στο YouTube, ενώ έχει αναφερθεί σε εφημερίδες και μέσα ενημέρωσης σε όλο τον κόσμο, συμπεριλαμβανομένων των Wall Street Journal, The Guardian, CNN, New York Times και εκατοντάδες άλλα ειδησεογραφικά μέσα.

Η διαφήμιση τελειώνει παροτρύνοντάς μας να "γίνουμε χορτοφάγοι", καθιστώντας σαφές ότι η PCRM έχει έναν χορτοφαγικό προσανατολισμό. Αλλά έχει και έναν καλό λόγο για να το λέει αυτό. Τα αποδεικτικά στοιχεία συμφωνούν, ότι οι χορτοφάγοι υποφέρουν λιγότερο από τις ασθένειες που σχετίζονται με την τυπική δυτική διατροφή.
Οι χορτοφάγοι έχουν επανειλημμένα αποδείξει ότι έχουν χαμηλότερα ποσοστά παχυσαρκίας, στεφανιαίας νόσου, υπέρτασης, διαβήτη τύπου 2 και πολλών άλλων ασθενειών. Επίσης, έχουν χαμηλότερα ποσοστά σε πολλά είδη καρκίνου, συμπεριλαμβανομένου του καρκίνου του παχέος εντέρου, του προστάτη, του καρκίνου του μαστού, της μήτρας και των ωοθηκών.
Πηγή
Σχετικοί σύνδεσμοι
Consequences
http://www.youtube.com/watch?v=zUxIXQza-dM&feature=player_embedded
Γνώρισε το κρέας σου
http://elliniko-ar-media-arxeio.blogspot.com/2009/09/blog-post.html
Η σκληρότητα των Mc Donald’s
http://www.mccruelty.com/



Δεν υπάρχουν σχόλια:

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΑΖΙ ΜΑΣ

Αν θέλετε να επικοινωνήσετε μαζί μας θα μας βρείτε εδώ:
animalsplace@gmail.com